måndag 28 december 2009

Gungstolen

Jag har letat och letat... nu äntligen hittade jag det jag sökte (det har funnits på andra ställen men i alltför stor kvantitet). Det finns en tygaffär i Marieberg som verkligen är värd namnet, Calletex.
För någon månad sedan hittade jag Min Gungstol. Den bara stod där och jag köpte den direkt. Lite trasig och skev och med ett obeskrivligt fult tyg- men den hade potensial... Det är en gungstol som det finns massor av men jag föll som en fura ;))
Problemet blev när jag skulle klä om den, var få tag i material? Tyg hade jag sett ut redan några dagar efter att jag införskaffat stolen, men resten... Detta är nu löst tackvare denna verkligt bra affär! Så nu tänker jag sätta igång och spika och sy och det som behövs för att min gungstol ska komma på plats i vårat numera underbara vardagsrum!
Vi hörs!!

Inga kommentarer: