lördag 24 september 2011

Underbara höst

Jag kan inte hjälpa det, jag har nog sagt det förut... Jag är väldigt förtjust i hösten!
Idag är det strålande sol och man vet inte om man ska ha shorts eller långa byxor, ett ganska behagligt problem.
Nu har jag hittat något nytt (för mig) att göra med äpplena vi har kvar:
Äppeldryck!
Jag hittade ett jättebra och enkelt recept på Receptfavoriter.se
Klicka på bilden så kommer du direkt till originalreceptet.
Efter en liten shoppingtur till stan idag har jag äntligen fått ordning på vår tehörna. Vi är lite svaga för te i vår familj och dricker gärna olika sorters te- om jag får välja blir det då "löste" och inte något te i påse.
Vi köpte hem så söta små burkar från Idé & Hobby. De passade alldeles utmärkt på min bricka med teer.
Tidigare har vi haft plåtburkar och det har varit så svårt att veta om teet är slut eller inte... Nu vet vi!
Ha nu en underbar lördagkväll och söndag!
Må så gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mummms va de e gott me äppledryck.
Skulle kunna dricka ihjäl mej på det.
Och visst är det härligt med höst. Det gillar jag med. Mysigt.
Ha en super vecka och drick mycket av teet så du inte blir sjuk igen
Hälsningar Sofia

Viola sa...

Lagade mkt äppeldryck när jag hade en stor trädgård för många år sedan..var nästan för mkt utav det goda med 10 st äppleträd..vilka rara burkar du fått tag i, visst har vi haft en underbar helg och värme det har vi även idag, hoppas du har en bra måndag, kram