måndag 31 december 2012

Året som gått

Tänk så fort ett år går...
Januari
Året började ganska stillsamt.
Februari
Min älskade lilla dotter fyllde år. Jag passade på att måla ett litet bord till henne med lite noter på.

Mars
I mars fyller nästa älskade dotter år. Hon fick ett roligt paket. Det fick vi skratta lite åt.
Gissa vad det innehöll!
April
Vi begav oss till Tysslingesjön för att se på den årliga invasionen av svanar där. Det är riktigt trevligt.
De har även ett litet café där man kan fika lite när man tröttnat på svanarna.
April var även månaden när jag och min käre make åkte till Wien.
Det jag längtat till mest av allt var förstås Spanska ridskolan...
Den förställningen kunde fått hålla på flera timmar längre än den gjorde!
Maj
Min älskade make fyller jämt (mer säger jag inte, hi, hi)
Hans present var bland annat en upplevelse. Han fick köra två sportbilar, vilket var mycket uppskattat!
Juni
Vi reste en del även denna månad.
Först var vi till Tallinn, denna vackra stad.
Sen åkte vi upp till Hälsingland och besökte Växbo kvarn. Ett otroligt vackert ställe. Därifrån fick jag med mig en del fina vävda handdukar men jag hade kunnat köpa mycket mer!
Trappan hemma i hallen blev klar också!
Juli
Månaden vi hade semester. Det blev mest att jobba med taket. Snart är halva taket klart! Det är verkligen så man längtar till allt är klart.
Augusti
Medeltidsvecka i Hova.
Självklart måste man se tornerspelen.
September
Pardörren i salen blev äntligen klar. Jag har spikat på lister så det ser ut som spegeldörrar. Sedan blev de vitmålade. Mycket bättre än de gröna, plana dörrar de var tidigare.
Oktober
Vi fick våra element inkopplade på övervåningen. De var noga utvalda för att se lite gammaldags ut. Jag är jättenöjd! Nu är det fint och varmt även på vår övervåning.
November
Ytterligare en månad i värmens tecken. Vi fick färdigt hallgolvet. Nu är det golvvärme där, hur underbart som helst. Och lukten av linolja har infunnit sig här hemma.
December
Julbord vi Svartå herrgård. En ritigt trevlig upplevelse.
Resten av julhelgen firade vi hemma här i Lillkyrka. 
Gott Nytt År önskar jag er alla!
Må så gott!

7 kommentarer:

Edtiaflicka sa...

Gott Nytt År!!!

Kram Ida

Camillas vita villa sa...

Hej!
Vilket fint är du har haft.
Jag vill också önska dig ett Gott Nytt År.
Ha en fortsatt härlig nyårsafton.
Kram Camilla

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Kikar in för att önska dig ett gott nytt år!

Kram

Beas sa...

Vad du är ute och upplever mycket! Det är jag lite dålig på tyvärr. Önskar dig ett fint och gott nytt år med många fler upplevelser!

Kram Bea

Enelid vitt och lantligt! sa...

Tack för ditt besök.
Så fin blogg du har den ska jag kolla ordentligt.
Men nu ska vi sätta oss i bilen för en lång resa tillbaka till Stockholm.
Ha en bra dag!
Kram Carita

Beas sa...

Nämen...tänk att du bor i Lillkyrka...det är ju bara ett stenkast från mig, svärisarna och makens barndomshem. Det har jag nog aldrig tänkt på tidigare. Vad kul!

House and Garden by Bia sa...

God fortsättning önskar jag dej!
Du verkar ha haft ett bra år !:)
Nyårskram från bia