söndag 9 december 2012

Andra advent

När andra ljuset brinner
då är Lucia här
hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär.
 Då har vi kommit till andra advent. Julen närmar sig med stormsteg. 
I dag vaknade jag ganska sent, så bilden är rätt ljus. Den stora kommunfesten (för kommunens anställda) var för fjärde och sista dagen igår- och jag var där. Av den anledningen tog jag lite sovmorgon :)
Det är strålande vackert väder även idag så jag längtar verkligen ut för att få lite sol på mig.
Hoppas ni alla får en härlig söndag!
Må så gott!

2 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Må så gott du med, i det härliga vinterlandskapet vi har :))
Ikväll blir det lite mys, och se Allt för Sverige på TV :)
Kram

Lallbacken sa...

Hej Mariette. Det är bra att ta sig ut dom sällsynta tillfällen solen skiner ;) Vilket fint hus du har :)
/mia