onsdag 5 december 2012

Snöväder och golvet

Oj, vad det yr snö idag. Det är riktigt härligt att få vara inne en sån här dag. En liten sväng ute blir det väl men inte alltför lång.
En riktigt härlig känsla sprider sig när jag tittar ut genom fönstret och ser snön som virvlar där ute och här inne är det varmt, elden sprakar i kakelugnen och ljusstakarna sprider sitt härligt, varma och gula sken.
Hittade lite gamla Wham låtar (jo, jag blir alldeles nostalgisk när jag lyssnar på gammal 80-tals musik!)
Nu har vi också blivit klara med hallgolvet!
Så underbart att gå på det linoljade golvet, så mjukt och lent på något vis. Och den goda doften som linoljan ger är, för mig, helt oersättlig.
 Jag hade nog tänkt mig ett helt vitt golv, som vi har i köket, men nu när jag ser resultatet är jag glad att vi ändå valde denna metod att göra ordning golvet på.
Golvet är först behandlat med lut och sedan linolja men vitt pigment. Det var ett riktigt slitgöra men det betalade sig.
Även kissarna tycker om golvet- det är ju varmt!
För det var ju av den anledningen som vi gjorde om vårt hallgolv; vi hade ingen uppvärmning i hallen, så det var ganska kallt där. Hallen är ju trots allt det första man möts av i ett hus och det känns nog mer välkomnande om detta rum då är varmt.
Må så gott!

3 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Oj vad fint det blev..och va mysigt ni verkar ha det...visst är det härligt med snö o kallt men det ska vara laaagom kyla (ska bli mildare)
Vi har också samma färg på en av våra katter, fniss...våran heter Mille :))
Ha de gott!
Kram

Fröken Luisa sa...

Vad mysigt allt låter! Skönt att du fick vara inomhus just den dagen!

Lallbacken sa...

Hej Mariette. Så fint golvet blev !!!! Och så söta små glashjärtan ;) Ha en skön helg
/mia