onsdag 21 september 2011

Nya gardiner

Hösten har tagit grepp om landet, tror jag. Det regnar och blåser men det är verkligen härligt! Nu är det dags att putsa fönster och göra fint inför vintern. För en tid sen var jag till Arboga. I en lite affär där hittade jag ett så fint lakan. Gamla lakan är verkligen av god kvalité, de är raka och ordentligt slagna. Lite slitet var det men jag hade tänkt mig att använda det till en gardin...
 Vackert virkad spets. Mina tankar går direkt till den som suttit och knåpat med detta som tar en sån tid att få ihop.
Det är så kul med nya gardiner.
Onsdagar är min lediga dag så nu ska jag sätta igång och pyssla här hemma. Kanske kommer jag ut i trädgården också och tar hand om det sista inför vintern. Gladiolusen vill in och krukorna med sommarblommor ska väl tömmas nu.
 Hoppas ni alla får en härlig onsdag.

Må så gott!

2 kommentarer:

Tazzen sa...

Visst är det något speciellt med hösten... Äntligen längtar man in igen , efter en intensiv uteperiod. Man får tända ljus och mysa. Gardinerna ser jättefina ut. Kram på dig

Hammarsbacken sa...

Vad fina gardinerna blev. Ja, nya gardiner gör verkligen skillnad. Hela rummet känns som nytt.
Ha en trevlig helg. Kram Sonja.