lördag 10 september 2011

Tack snälla!

Två awarder har jag fått...Jag blir både överraskad och smickrad. Det är mina första, så jag ska vårda dem ömt.
Den ena fick jag från Sonja med bloggen http://hammarsbacken.blogspot.com och den andra fick jag från Ida med bloggen http://editaflicka.blogspot.com båda två jättefina bloggar som jag följer.

Detta har jag aldrig varit med om förut men som jag förstår ska även jag svara på de medföljande frågorna, så här är mina svar:

1. Varför började du blogga?  Ska jag skylla på lillasyster...Hon var den som visade mig bloggarna, vi satt i mitt kök och hon skulle visa några bloggar som hade fin inredning. Ja, den inredningen föll mig direkt i smaken och när jag började göra om hemma blev nästa steg att jag ville visa upp det för någon. Jag startade min blogg och det blir bara roligare och roligare ju mer jag håller på!

 2. Vilka bloggar följer du?  Jag följder de bloggar som finns på min lista, de tittar jag regelbundet in på. Tyvärr går det lite upp och ner med hur mycket jag hinner sitta och titta runt. Det finns SÅ många bloggar som bara sprudlar av inspriration!

 3. Favoritfärger?  Vitt- färgen med alla färger i sig. Den passar till allt och den ger ett rent och lugnt intryck. Sedan jag insett att det inte alls ser sjukhusaktigt ut med vitt är det min favoritfärg nr. 1. Sen är jag ganska svag för de svaga rosa, blå färgerna. De får bli lite av färgklickar hemma hos mig.

 4. Favoritfilm?  Favoritfilm... Jag är nog en obotlig romatiker så svaret får nog fortfarande bli Broarna i Madison County. Den har hängt med länge men jag kan se den om och om igen och tröttnar aldrig!


5. Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?  Det finns så många länder som lockar. Men första landet jag skulle vilja besöka är nog Österrike, bergen och naturen. Sen ligger ju Spanska ridskolan där- den har jag drömt om att få besöka sen jag var liten. Italien är ett annat land som lockar. Och Grekland, men där har jag redan varit men ändå.

Det roligaste med detta; jag ska ge vidare denna award till 5+5 stycken fina bloggar! Svårt blir det att välja.


Ha nu en fortsatt underbar helg!
Må så gott!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det tackar jag för :) Jätte skoj.
Jag hade ingen aning om att det fanns.

Ha en trevlig helg
Kramar Sofia

Mita sa...

Tack för awarden, jag ska försöka föra den vidare fast jag tycker det är jättesvårt..Kram från Mitas hantverk

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen och stort grattis till dina awards, du är dem väl värd med din fina och mysiga blogg!
Tusen tack för att du tänkte på mig men jag måste nog tyvärr tacka nej, har fått höra att man ska ha mindre än 100 följare får att få ta emot denna fina award och hur otroligt det än låter har jag på något lustigt sätt fått fler följare än så. =)
Tack än en gång, vännen. Det finns säkert någon mer bloggis där ute som skulle uppskatta denna fina award! =)
Önskar dig en fin måndag.

Kram kram

Ingrid sa...

Tack och bock! Min första award! Nu ska jag också svara på frågorna och ge det vidare :)