lördag 8 december 2012

Vinterlandskap

Det är så sagolikt vackert ute idag!
Solen har lyst hela dagen på en nästan molnfri himmel. Luften är klar och fin.
Jag tappar nästan andan...
Kan det bli bättre?
Vårt fina hus får något mysigt över sig när det är inbäddat i snö. Som mjuk bomull som ligger runt och tätar till.
Har idag varit ute på ett litet äventyr. Jag såg en annons på Blocket om ett par dörrar- som jag bara ville ha. Vi ska bygga garderober till vårt nya sovrum och behöver då fina dörrar. Så jag och mannen gav oss av till den närbelägna staden och köpte de vackra gamla dörrarna. Jag var så nöjd med köpet.
Nu var det så att den person vi köpte dörrarna av bodde på ett ställe som kanske inte är det lättaste att komma fram på när det är vinter- vi fastnade i en backe med släpkärran... Backa brukar inte vara något problem för min del men nu var det svårt; jag hamnade nästan i en snödriva så det var inte mycket att göra- vi fick helt enkelt koppla loss kärran och försöka hasa den nedför backen. Jag lovar att det var halt...
Nu är vi i alla fall tryggt hemma och dörrarna står nu och väntar på renovering. Tyvärr var det bara en karm med så nu står vi i valet och kvalet om hur vi ska göra; alternativ 1:försöka göra en karm själva, alternativ 2: sätta in dörrarna utan riktig karm eller alternativ 3: måttbeställa en karm. Vem vet?
Det får hur som helst bli vårt julpyssel- att renovera dörrarna.
Hoppas ni har en underbar lördag!
Må så gott!

2 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Vackra bilder...det blir nog bra i slutänden...
Hoppas du får en härlig kväll!!
Nu ska jag göra mej klar för julbordet och vännerna...synd bara att jag har blivit förkyld och hostar o nyser :( men man får bita ihop :)
Kram Bia

Fröken Luisa sa...

Oj, vilket äventyr med att få hem dörrarna, men tänk när dem är klara och renoverade vad fint & personligt det kommer att bli!