fredag 14 december 2012

Julros och klappar

Julrosen blommar så vackert.
Nu ska jag försöka koncentrera mig på lite julklappshandel. Lite klappar blir det nog ändå inhandlat. Vi fösöker varje år att inte köpa så mycket julklappar...
...det är lika svårt varje år.
Tillsammans med våra barn brukar vi åka till något (olika varje år) ställe och äta julbord.
I år blir det Svartå herrgård- jag har förväntningar!
Tanken är att det ska vara istället för julklappar men ännu har vi inte lyckats låta bli att köpa lite klappar ändå, hmm...
Det är ju ändå rätt kul att gå och fundera, vända och vrida på saker. Tänka på hur bra den speciella saken skulle passa för den speciella personen.
När det gäller alla vuxna har vi ändå lyckats lägga ner projektet att köpa till varandra.
Hur är det hos er? Har ni julklappsfrossa i dessa tider?
Må så gott!

2 kommentarer:

Edtiaflicka sa...

Mums med julbord! :)
Ja, jag kan inte låta bli lite julklappar, det hör ju till! De behöver inte vara superdyra, men tanken bakom gillar jag!

Kram Ida

House and Garden by Bia sa...

Hej min vän!
Vi köper bara åt vår dotter (hon vill bara ha pengar till en resa) vi brukar vara hos svägerskan på julafton(tradition) vi har kommit överens om att bara köpa en klapp för ca 100 kr sen spelar vi ett tärningsspel om dom på 10 min ;))ganska kul...vi brukar vara ca: 15 pers där...
Ha en fin fredagskväll !
Kram kram