torsdag 26 maj 2011

Middag och en färdig kakelugn

Kakelugnen är nu äntligen klar! Kaklet är ditsatt och fogen är fogad. Alla små detaljer är fastsatta och...Det är klart! Jag njuter verkligen när jag ser den :) Vi har ännu inte hunnit provelda den men det gör inte så mycket, tycker jag.
Från början var det bara ett kantigt stålskelett, såg inte så mycket ut för världen.
Men när vi väl började "klä på" den blev den fula ankungen en svan!
Denna kakelugn är så finurlig så den fungerar som en vanlig värmepanna som är kopplad till en ackumulatortank- vi kommer alltså få vårt varmvatten från denna vackra panna! Det känns ju bra att inte behöva springa ner i någon källare för att elda. Sista bilden är en länk till företaget som säljer ugnen.

Igår hade jag bjudit hem mina trevliga kollegor på middag. Det blev mycket trevligt! De hade med sig en liten blomma och en så söt trädgårdskratta med blommönster på. Nu måste jag ju ut i rabatterna och rensa när jag har en så fina kratta!
Tack snälla ni för en härlig kväll!

Må så gott!


3 kommentarer:

Hammarsbacken sa...

Vilken fin kakelugn. Tänk vilka mysiga höstkvällar ni kommer få när det sprakar en brasa i den. Fast nu ska vi ju inte tänka på hösten förstås... Söt blomma och kratta du fått också. Ha en finfin dag. Kram Sonja.

Edtiaflicka sa...

Vad fin den var!! Det är något på min önskelista....en kakelugn. Vi har öppen spis, men planerar att sätta in en kasett. Så lite mys kan det bli!!

Kram Ida

Viola sa...

Vilken vacker kakelugn och så fiffigt med vattnet :) ha en skön långhelg, kram