söndag 22 maj 2011

Helgen som gått

Det har varit en helt underbar helg, sol och vackert väder. Jag har dessutom haft turen att ha mina båda tjejer med pojkvänner hemma. Grillat har vi hunnit göra och umgåtts och haft trevligt.
På lördagen passade vi på att fynda lite på loppis. Har bara tagit kort på ett av mina fynd- en liten medicinflaska. Den var så charmig, så charmig! Se bara på etiketten, det finns till och med en liten innehållsförteckning för den som kan läsa apotekarens handstil :)
 Söndagen har gått åt till både det ena och det andra. Vi fyndade lite tyger så H. skulle sy sig en klänning, vi hann klippa till mönster och tyget. Spännande! Sedan har vi lyckats rensa hela jordgubbslandet- nu syns det att vi har jordgubbar, vilken lycka.
Jag tjatar en hel del om vår kakelugn och nu ska jag göra det igen: nu har jag fogat den klart, nu är bilderna nära till hands.
Hoppas ni alla haft en härlig helg. Nu är det bara att ta tag i kommande vecka med nya och glada krafter!
Må så gott!

1 kommentar:

Hammarsbacken sa...

Låter som en härlig helg. Jätte söt liten flaska. Jag har en likadan. Det är så kul att etiketten sitter kvar. Min har det tydligen varit ögondroppar i. Ha en trevlig kväll.
Kram Sonja.