söndag 1 maj 2011

Blommor på G

Har tagit mig en liten runda i trädgården igen. Det är spännande med alla växter som tittar upp. Har just nu tappat bort namnet på denna fina blomma, men visar ändå bilden.
Jag har hittat min lilla fågelfamilj, de har fått ett bo under en björk i trädgården. Hoppas de kommer trivas där.
Tomaterna som jag sådde för ett litet tag sen har tagit sig och blivit riktigt stora. Det var dags för omplantering. Tyvärr hade jag inga riktiga krukor, vad göra då? Jag tog lite tidningspapper och gjorde egna krukor, lite sneda och vinda men sen är det ju bara att stoppa allt i jorden när det blivit tillräckligt varmt ute. Smart tyckte jag...
Hoppas alla haft en härlig Valborg med trevligt firande. En liten bild från Valborgsfirandet jag var till. I år var vi till Kumla, där har de sin eld på en flotte i sjön. Elden skjuter de ut med pilbåge. Ett fint firande.
Må så gott!

1 kommentar:

Edtiaflicka sa...

Åh... Kumlasjön! Där har jag firat många valborg! Är uppväxt i Kumla!

Kramis