torsdag 19 maj 2011

Nytt från trädgården

En hel del blommor tittar upp här i trädgården. Det är lika roligt varje gång. Nu har jag också köpt hem lite blommor att dekorera krukan på yttertrappan med. Tänk vilken tillfredsställelse det är att få göra fint i trädgården.
Nu har det tack och lov regnat lite också, det underlättar ju lite för växterna. (Det syns också att andra växter- tex. maskrosor trivs riktigt bra!)
Det fina romantiska lilla rummet i trädgården!
En liten ensam tuvsippa blommar så tappert! Jag har letat efter en mosippa att plantera i trädgården men har ännu inte funnit någon.
I en lövhög inne i skogen hittade jag en planta löjtnanshjärta, en blomma jag bara älskar. Hur den hamnat där kan jag bara fantisera om men jag tog och planterade den i trädgården istället- det är ju en blomma man vill njuta av!
Det fina bordet har fått en plats i den romantiska delen av trädgården. Bordet saknar fortfarande stolar men jag hoppas att jag blir klar med dem snart.
Sist men inte minst: Lite knoppar på ett träd som jag inte vet riktigt vad det är ännu. Det lovar något fint inom kort!
Ha nu en underbar torsdag! Det tänker jag ha.
Må så gott!

3 kommentarer:

Hammarsbacken sa...

Men vad fint du har i din trädgård. Önskar jag kunde säga det samma om min. Men tyvärr är jag inte så bra på det här med trädgårdsskötsel. Men jag försöker iallafall. Kram Sonja.

Edtiaflicka sa...

vad fint det börjar bli!
Första bilder ser ut att passa perfekt som ett sommarcafé....när öppnar du!? ;)

Kram Ida

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Underbart vacker trädgård! Och vad spelar några maskrosor för roll? De ser ut som små solar, som min bror sa när han var liten. =)
Pssst...Jag är tillbaka igen! Har till slut fått liv i datorn mot alla odds. =)

Kram Emma