onsdag 1 juni 2011

Uterummet

Så har då turen kommit till uterummet för lite "upprustning". Det tar emot lite att säga så, huset var ju så otroligt fint när vi flyttade hit men det finns ju alltid saker man vill ändra så det passar sin egen stil. Uterummet var utrustat med en heltäckningsmatta som hade blivit förstörd av solen. Vi var tvungna att ta bort den. Under fanns ett trägolv, som när vi slipat det var riktigt fint. Jag har nu målat och stått i så nu börjar det bli riktigt fint där ute. Katterna har gjort vad de kan för att hjälpa till, så vi kommer nog inte undan en och annan kattass i golvfärgen!
Chili inspekterar.
Nu ska jag gå loss på väggarna också, det blir nog finare om även de är vita. Sen är det dags för inredningen. Jag har lite funderingar kring vad för möbler vi ska ha, men är inte alls säker ännu. Det lutar åt några lättare korgstolar...Jag skulle också vilja ha ett ordentligt matbord. Rummet är ju stort så det ryms nog ett och annat där ute.
Må så gott!

3 kommentarer:

Edtiaflicka sa...

Där har du att pyssla med kan jag förstå! Men ser att det finns verkligen potential!
ha en skön ledighet!

Kram Ida

Hammarsbacken sa...

Åh, vad ljust och fint det blir. Kul att inreda sedan. Det är ju liksom det som är det skojsliga... Kram Sonja.

Lotta sa...

Kommer nog att bli riktigt fint! Blir spännande att se vilka möbler du sätter dit! Kram Lotta