tisdag 7 juni 2011

Trädgården och helgen som gått!

Trädgården är ett kärt ämne nu i sommartid. Jag blir så glad när jag går ut i trädgården. Senaste lyckan var Ölandstoken, den är planterad i en båge runt en del av gräsmattan, där det är så härligt att sitta och äta. Jag har varit lite orolig för att det ska vara gula tokar- det är ju vanligast...Men, jag blev glatt överraskad; de blommar så vackert med rosa blommor! Nu slipper jag gräva upp dem.
Så vackra de är...I förra huset förde jag krig mot en enormt stor Ölandstok- som var gul...Som förklaring till min glädje.
Aklejorna blommar nu för fullt:
Det har också kommit upp några små söta, rosa blommor; lökar tror jag. Någon som vet vad det är?
Vi hade turen att få se Strömsholms-tävlingarna i år. Det var riktigt härligt med hästar och fint väder!
Dressyren är ju alltid en höjdare
Små söta ponnyer som hoppar galet höga hinder. Håll med om att tävlingsbanan på Strömsholm är en av de vackraste banorna, med slottet som en fondvägg! På dotterns blogg finns fler fina bilder på diverse ekipage för den som är intresserad: http://hobbyryttarnas.blogg.se
Något som var lite nytt och spännande var att de hade hovslagar SM vid hästkliniken också:
Har aldrig sett en sån tävling förut så det var riktigt kul!
Återkommer med bilder från uterummet som snart är klart. Hoppas alla har haft en härlig och solig ledighet!
Må så gott!

1 kommentar:

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Halloj! Vilken fin tok! ;) Har aldrig sett den rosa förut bara den gula och har lite samma känsla för den som du. Underbar tid vi har nu när det ploppar upp nya blommor för varje dag som går! Har tyvärr ingen aning om vad det är för någon blomma men söt är den! =)
Ha en fin kväll.

Kram Emma