måndag 27 juni 2011

Vår fina blomrabatt

Det är verkligen fantastiskt att få flytta in i ett hus med en färdig trädgård. Tänk vad mycket jobb vi har sluppit och så får vi bara massor med komplimanger för vår fina trädgård. En eloge för de som anlagt den!
Tänkte visa lite bilder från en av de fina rabatterna. I mitten står en björk som planterades där när förra ägaren flyttat in. Till största delen finns där gamla mormorsblommor.
 Den är uppdelad, lila rosor och vackra små blommor som går i samma färgton finns på en sida.
 Lite mörkröda buskar står i ett annat hörn.
Fingerborgsblommor
Ytterligare en del är prydd med mestadels sten
Ogräs som i sig kan vara mycket vackert!
Jag måste säga att jag stortrivs i denna vackra trädgård.
Må så gott!

3 kommentarer:

Hammarsbacken sa...

Vilken underbar trädgård ni har. Önskar jag hade haft samma tur... Kram Sonja.

Camillas vita villa sa...

Hej!
Förstår att du trivs i din trädgård. Perfekt att slippa allt grovarbete.
Ha solig dag.
Camilla

LOPPISLIV sa...

Så fint i er trädgård, roligt när man får det som man vill utan att behöva göra så mycket. Jag håller just nu på att få bukt på vår lilla täppa, så den blir lite mer lummig och insynsskyddad, men det tar ju sån tid :-) Jag är nog lite otålig..fniss. Ha det gott i sommarvärmen. Kraaam Paula