tisdag 14 juni 2011

Nya tag

Nu är det dags för nya tag i uterummet. Jag glädjer mig fortfarande åt de vackra blommorna jag fick i helgen.
Prydnadssmultron.
Mitt största problem just nu är att jag inte har något fint bord till vårat uterum. Har letat på Blocket och i diverse loppisar men utan resultat. Problemet är att ju mer jag tänker på vad för typ av bord jag vill ha, desto mer osäker blir jag. Vi köpte nätta, fina kortstolar (som jag vill måla vita så småningom) och nu är det bara bordet kvar... Får väl se vad det blir av det.
En liten fundering har jag också på att skriva något på panelväggen:
Även det något som framtiden får avgöra :)
Kära dottern hjälpte mig att rensa i trädgårds- och jordgubbslandet i går, tack kära du. Fantastiskt vad mycket jordgubbar vi kommer få i vårat lilla jordgubbsland! Det gör mig lycklig.
Må så gott!

2 kommentarer:

Tazzen sa...

Mmmmm... Smultron det är väl sommar det.
Visst är det svårt det där med möbler. Ibland har man en bild i huvudet av hur det ska se ut, men då går det inte att finna någonstans. Det är nog bara och passivt vänta så dyker det upp.

Kramisar
Minette

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Halloj! Visst är det härligt med ett uterum att inreda?!? Älskar mitt och har äntligen fått till stilen av gammaldags glasveranda...men man blir nog aldrig färdig! =) Ska bli roligt att få se slutresultatet i ditt uterum, kommer bli jättefint.
Ha en fin dag.

kram kram