fredag 25 december 2009

Julafton


Då var det så julafton... Jobbade ju fram till den 23:dje så det blev inte så mycket till förberedelser men julafton kommer ju ändå...
Vi startade morgonen med julgröt- som sig bör. Gissa vem som fick mandeln... Kan du inte; det var jag!
Christine och jag tog sedan en tur ut till stallet och gjorde det nödvändiga hos våran kära pålle- även hon skulle få lite julkänsla så vi hade köpt lite äpplen och morötter som vi blandade i maten.
Sedan var det bara att åka hem och fixa.


(Detta var förövrigt den jul när vi inte skulle ha så mycket julklappar...)

Kände mig annars mycket nöjd med granen, den blev ganska fin.

Tomten prydde sin plats bland alla klappar.


Den mest spännande julklappen stod förstås mina kära döttrar för, gissa vad den kan innehålla! Det krävdes lite tålamod att slå in den gissar jag! Tack mina kära för denna!

Före Kalle Anka var det dags att äta julmat. Vi dukade upp inne vid "finbordet". Det blev en trevlig julafton.
God Jul till er alla!!









Inga kommentarer: