torsdag 1 juli 2010

Vi vann!!

I våras visade jag klänningen jag sydde till kära dottern till studenten. När vi köpte tyget till den klänningen, på i mitt tycke den bästa tygaffär man kan hitta- Calletex, fick vi en fråga om vi ville vara med i en tävling med den färdiga klänningen. Det lät ju spännande så vi anmälde oss och gick hem och sydde.

I går stod denna bukett blommor utanför dörren med ett kort; "Grattis du har vunnit balklänningstävlingen på Calletex..." Det var ganska överraskande. Ett roligt påhitt från tygaffären- kanske kan det locka fler att sy? Det är ju trots allt en mycket rolig sysselsättning. Har tyvärr inte hittat någon hemsida till denna fantastiska butik så jag kan inte länka men ändå... Här är klänningen vi tävlade med:
Kanske kan denna inspirera någon att börja något sömnadsprojekt.

Annars är det ju ute man helst är nu i denna underbara sommar. Trädgården prunkar av diverse härliga blommor och solen strålar nästan varje dag, det är så härligt. På väg från den dagliga turen ut till hästen, som mer eller mindre står på sommarbete var jag bara tvungen att plocka lite sommarblommor, det få bli den sista bilden idag:

1 kommentar:

Tazzen sa...

GRATTIS! Det är klart att ni skulle vinna... Både sömmerskan och modellen är ju bäst! Love U. Klänningen blev ju helt underbar.
Kramisar från min1