söndag 6 november 2011

Här kommer det förändras...

Ja, nu har vi bestämt oss för att ändra lite i köket. Det var mycket brunt när vi flyttade in här. Kakel, golv och bänkskivor var bruna. Nog var det smakfullt men det är lite svårt att få till den lantliga känslan med så mycket modernt. I och med att vi ska installera golvvärme i köket behöver vi ju bryta upp golvet- och efter renoveringen kommer det ligga furugolv i köket.
Jag önskar nog att detta golv blir vitt. Sen får väl framtiden utvisa om vi kan byta ut lite andra bruna detaljer så småningom.
Köket är stort och rymligt med en köksö i mitten, helt underbart när man är många i köket.
 För inte så länge sen monterade jag en liten hylla att ställa diverse små saker på. 
Denna fina kakburk hittade vi i en underbar liten bod i Örebro.
Denna helg var det dags att fira Alla helgon. Jag köpte ett gulligt hjärta som jag tycker säger allt.
Ha en härlig söndag!
Må så gott!

2 kommentarer:

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

Ja det blir nog ännu finare med ljusare golv....sitter själv här och letar i djungeln över vitvaror.....ska riva ut allt i mitt kök ......jättekul men vissa stunder tappar man inspirationen för att mna inte kan komma till beslut i alla dessa val som ska göras .

Ha en skön Söndag .

Kram Pernila

Edtiaflicka sa...

Det är ju superfint som det är!! Det ska dock bli spännande att följa dig och er renovering!!

Kram Ida