söndag 26 augusti 2012

Höstträdgården

Höstträdgården ger både lugn och lite stress- det är ju trots allt en hel del man ska hinna med innan vintern kommer. Jag älskar att skörda det man sått och vårdat hela sommaren.
Denna dag ska jag försöka få lite höstfint i vår trädgård.
Regnet hänger i luften men ännu har det inte kommit något regn, vi får väl se...
Sista ogräset ska rensas och några träd behöver beskäras.
Vår fina sälg som växte intill husväggen har mått dåligt en längre tid. Vi bestämde oss för att ta bort den och plantera något annat. Det blev en Norsk brudspirea. Hoppas nu bara på tur att den rotar sig innan frosten kommer.
Ett av våra äppelträd (de är inte så gamla alls) har verkligen tagit i när det gäller att producera äpplen! Vi har några till men de har verkligen inte gett så mycket som detta lilla träd.
Få se nu då om de är goda också...
De är i alla fall väldigt vackra att se på, så där frestande röda.
Rosor är vackra, tycker jag. Men de är inte min bästa blomma när det gäller trädgården. Trots det vill jag gärna visa denna fina ros, som bara blommar och blommar- är det inte vackert!
Ha en underbar söndag!
Må så gott!

2 kommentarer:

Else´s Bod sa...

Det tycker jag verkligen att du ska göra! & kul är det oxå!
Kram Lisa

Tess på Tilda och Mamma sa...

Visst är det mycket som bör göras innan vintern kommer, lite roligt men vemodigt också.
Ha en bra dag/Theres