onsdag 31 oktober 2012

Huset upp och ner

Hej alla härliga!
Det har varit tyst från mig en stund.
Här är huset helt upp och ner...
Plankor, bräder, skruvar, isolering, sågspån, verktyg, verktyg, verktyg...
Ja, just det- vi håller på att lägga nytt golv i hallen.
Just denna aktivitet innebär att det känns som man leker "inte nudda golv"; vi hoppar på små reglar till lite större skivor som ligger lite strategiskt utlagda. Det innebär också att vi springer och letar efter nästan allting. Det leder till att man inte hinner det man tänkt sig, i alla fall inte jag.
Man får hålla humöret uppe genom att se det färdiga resultatet för sin inre syn- och intala sig att vi snart är klara. 
Det fina med denna renovering är att vi kanske slipper iskalla golv- det ska nämligen bli golvvärme i hallen också. Förra året lade vi ju golvvärme i köket. Det är väldigt skönt med värme i golven, så det kan verkligen vara värt lite stök en stund.

  
Denna bild tog jag för bara någon vecka sedan, nu har alla löven ramlat på vår stora lönn. Men jag tyckte verkligen att detta fönster är som en tavla.
 Idag tänkte jag nog försöka göra klart min höststädning i trädgården, det är så fint väder ute! 
Det finns fortfarande saker jag inte hunnit med ännu. 
Hamocken och utemöblerna står kvar. Även hängmattan hänger kvar.
Det passar perfekt att göra idag! Har ni hunnit med allt som ska göras i trädgården inför vintern?
Må så gott!

7 kommentarer:

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei!
Så hyggelig det er hos dere! Ja, det gjelder å tenke på det ferdige resultatet, når man er midt oppe i et kaos av oppussing! Jeg likte veldig godt høstkransen din under!

Takk for hyggelig kommentar hos meg! Ja, Marius genseren tok tid, særlig fordi jeg valgte et så tynt garn, men jeg er fornøyd med resultatet!

Ha en flott dag!

Klem Cathrine :-)

Camillas vita villa sa...

Hej!
Tack snälla du för hälsningen på min blogg. Jag förstår precis hur du har det:)
Jag var ute i trädgården och höstade igår och idag bakas det knäckebröd i huset för första gången. Nu sitter jag med datorn framför mig, en kopp latte och det nybakade knäckebrödet med hemmagjord rabarbermarmelad på, mumma
Kram Camilla

House and Garden by Bia sa...

Vad härligt med värmeslingor i golvet, det skulle jag också vilja ha i kök o hall, som liksom går ihop.
Ha en härlig stund i trädgården idag:)
Kram kram

Viola sa...

Alltid tufft när det pågår men du får tänka på vad komma skall....:) ha en fin helg, kram

Helgi sa...

Hej!!

Jag tycker du skriver jättebra och därför tänkte jag fråga dig om du kanske skulle vara intresserad av att skriva om golvrenoveringen på byggforumet Byggla? Jag jobbar där och skulle tycka det var jättekul om du ville skriva lite och kanske lägga upp någon bild? I så fall skulle jag kunna skicka en liten present :-)

Hör gärna av dig så kan jag berätta mer, helgibyggla@gmail.com

Hoppas vi hörs!
Vänliga hälsningar
Helgi

House and Garden by Bia sa...

Hej min vän!

Tittar in igen för att tala om att du har en Award att hämta på min blogg om du vill!

PS. Tack för att du vill ha mej på din blogglista :)
Stor kram

Unknown sa...

Hej igen!

Det tar bara några minuter att dela med er av golvrenoveringen och för det skickar jag en snygg Byggla-t-shirt :-)

Ha en fin dag så hörs vi!
Helgi