söndag 21 oktober 2012

Skördetid

Jag älskar hösten; har jag sagt det förut?
Hösten är den årstid då man liksom kan koppla av. Man kan ta saker i sin egen takt lite mer än under de övriga årstiderna. 
Hösten är också skördetid. Det är kul! 
Nu har jag fått lite päron av svärmor. Lite av dessa har jag kokt in i sockerlag- med saffran.
De blev riktigt goda.
Receptet hittade jag i vår lokala dagstidning.
Låt 1 gram saffran koka med i sockerlagen. Detta håller ca 1 vecka i kylskåp. 
Vi åt det med lite vispad grädde till efterrätt, mmm...
Må så gott!

5 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Nu blev jag sugen...ser riktigt frestande ut i den burken...

Ha en underbar söndag!!

Kram Bia

Lallbacken sa...

Vad gott det ser ut ;)
/mia

Min stil sa...

Oj, det så virkelig godt ut.
Og med safran får jeg litt assosiasjoner til lucia-feiring.
:) Susanne

Min stil sa...

Oj, det så virkelig godt ut.
Og med safran får jeg litt assosiasjoner til lucia-feiring.
:) Susanne

House and Garden by Bia sa...

Vill önska dej en härlig dag!
Här blåser det som attan idag, men jag ska nog ut en sväng ändå!
Kram