onsdag 7 november 2012

Det gamla golvet

Tänk att jag har så svårt att slänga saker...
Hallgolvet uppbrutet, det ligger där och ska till tippen; var det tänkt.
Men jag kan inte riktigt köra iväg allt...
 Vi har, som ni vet, brutit upp hela hallgolvet- golvvärmen är på väg.
Men varför slänga fina bräder? Det var frågan jag ställde mig. Jag vill gärna kalla det miljömedvetenhet, vet inte vad ni säger.
Sängen i gästrummet fick en sänggavel- gjord av det gamla golvet.
Jag visade min skapelse för min syster. Hennes kommentar var: Det ser ut som en ladgårdsdörr.
Då kände jag mig nöjd- det var precis det jag ville åstadkomma!
Döm om min förvåning när även dottern ville ha en likadan gavel hem till sig. Riktigt smickrad kände jag mig och satte igång att bygga en till...
Sängen blev mer en säng med en gavel, tycker jag.
Må så gott!

4 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Men vilka fina idéer du har :)
Toppenfin sänggavel...heregud!
Återvinning jag säger bara det.....:)

Nu ska jag ner i sängen!!
God natt !
Kram kram

Lallbacken sa...

Perfekt att inte slänga golvet ;) Det blev superfint!
/mia

House and Garden by Bia sa...

Tittar in för att önska trevlig helg!
Ha de gott!
Kram kram

Så Vitt Jag Vet sa...

Nå super fin blev den sänggaveln.. Du är ju duktig att snickra...
Kraam
Sanne