onsdag 28 november 2012

Vart ska vi gå?

Det har blåst och regnat en längre tid nu, tycker jag. En riktig höst...
Inne håller golvet på att växa fram i våran hall. Äntligen har vi hittat den klinker vi vill ha. Den har till och med kommit på plats.
Nu har turen kommit till att måla golvet.
Jag har valt den lite mer gammaldags metoden att först luta golvet och sen olja det.
Spännande!
Nu är det bara att hålla tummarna och hoppas det blir så bra som jag önskar och tror.
En liten detalj som krånglar till det lite är ju att det är just hallgolvet vi håller på med. Man blir liksom inmålad i ett hörn hur man än gör... Det vill till att man har bestämt från början var man vill vara när jag målat klart, sen är det försent på ett par timmar. De invånare i huset som är svårast att tala till rätta är katterna, de går var de vill ändå. Tur att de gillar att vara ute.
Adventen närmar sig med stromsteg, så i dag tänkte jag ägna mig en hel del åt att göra huset julfint.
Må så gott!

4 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Hej min vän!
Det var ett tag sen :))
Vad kul med nytt golv, det skulle vi också behöva ,vill gärna ha klinkers
i hall o kök, som går ihop...öppen planlösning...
Ha en fin dag!
Kramen

Lallbacken sa...

Vad kul att fixa golvet ;) Det ska bli spännande att se resultatet.
/mia

Madame Edith sa...

Låter spännande, blir säkert jättefint :)

Kram/M

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!!

Ja vi har haft vitt på backen sen igår. Fast väldigt blöt snö :)

Hoppas du haft en fin onsdag! Kram Maria