onsdag 16 januari 2013

Då var vi på gång igen...

Det har varit tyst här på bloggen en stund. Tänk vad magsjuka kan göra en helt utslagen. Jag har legat nedbäddad i soffan under flera dagar, har inte orkat ens tänka. Men nu är jag tillbaka, till livet känns det som.
Som vanligt här hemma, är vi på gång med nästa projekt. Vårt hallgolv är ju klart så nu är det nya saker att ta tag i. Huset är ju vårt fritidsintresse, skulle man kunna säga, så det blir en del projekt här.
För ett tag sen åkte vi och köpte några gamla vackra dörrar som vi tänkte ha till en garderob vi ska bygga i sovrummet.
Det var gamla, riktigt fina dörrar. Jag tänker göra ordning på dem medan käre maken snickrar upp väggen till garderoben. Känner mig dock lite tveksam till att dörrarna är så breda.
Två så breda dörrar på en liten vägg. Ja, vi får väl se hur det blir tillslut.
Dörrarna är trots allt precis sådan jag vill ha, med fina kammarlås och allt.
Nu är det dags att skrapa och måla.
Må så gott!

3 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Kul att du är på benen igen ;)
Ska bli spännande att se hur dörrarna blir som garderob :)
Tack för titten och vi ses på bloggen!!
Kram från mej ;))

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei!
Så fint at du er på bena igjen! Og for en vakker dør! Jeg forstår godt at du vil bruke dem, og håper det lykkes med det!

Ønsker deg en fin torsdag!

Klem Cathrine :-)

Lallbacken sa...

Hej Mariette. Usch och fy för magsjuka! Dom där dörrarna kommer säkert göra sig bra tror jag, speciellt med dom där bedårande kammarlåsen ;)
/mia