tisdag 16 april 2013

Tidens gång

Att jag bor i ett gammalt hus, det har jag talat om tidigare.
Nu vill jag gärna visa en bild på vårt hus, från den tid det var skola här.
En granne var över och visade en bild från 1924 på vårt hus.
Bilden är lånad från en Lillkyrka IF:s almanacka för 1991
Tänk vilken lycka att få se hur det en gång har sett ut!
Vackra, stora fönster. Och se på ljusinsläppet ovanför dubbeldörren...
Tänk, vad mycket barn det passerat genom åren.
Här är huset i dag:
Ja, det är vackert idag också men jag föredrar nog de gamla fönstren...
Gillar ändå tanken på att det varit ett "allmänt" hus, vårt fina hus.
Kanske är det så här man ska visa upp "Slyte skola".
Må så gott!
 
 
 


2 kommentarer:

Lallbacken sa...

Hej Mariette. Men gud så kul, spännande, mysigt osv att ert hus varit en gammal skola. Hör ni små tassande steg om nätterna ;)
/mia

House and Garden by Bia sa...

Roligt att se en så gammal bild från förr....jaa min pappa föddes då...det är 88 år sedan...väldigt fina fönster var det på skolan;)
Ha de gott!!
Kram bia