torsdag 6 juni 2013

Nationaldagen och en gammal trappa

Tänk vilket underbart väder det har bjudits på denna dag, Sveriges nationaldag.
Jag är så glad att jag fått vara ledig just denna dag.
Hemma i trädgården har jag lyckats få ihop ett litet projekt också.
Av gamla brädor som blivit över när vi renoverat taket har jag snickrat ihop denna "trappa"
Jag satt och bläddrade i tidningen "Jeanne d'arc living" och såg en så härlig bild på en gammal trappa med lite blommor odyl. på. En sån trappa ville jag också ha här hemma. Det roligaste var att det låg en hög gamla bräder- de tog jag!
Det ser mycket bättre ut så här, ihopsnickrat- än att ligga i en hög och skräpa.
Här tror jag att mina pelargoner kommer att trivas utmärkt.
Nu på eftermiddagen var vi hembjudna till min fina dotter. Hon bor riktigt fint- alldeles nära stan och med en underbar innergård. Vi grillade och åt så gott hemma hos henne. Tack, söta du, för en härlig eftermiddag!
Hoppas ni alla haft en underbar dag!
Må så gott!

2 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Oj så fint det blev med återvinning...läcker trappa;))) Blommorna trivs säkert där;)
Hoppas dagen varit bra!!
Det har den här...vi har haft sol och har varit på landet och fixat lite inför flytten dit i sommar;)
Kram bia

Lallbacken sa...

hej mariette. oj vad du är händig!!! det där ser ju jättefint ut ;) Ha det bra
/mia