onsdag 26 juni 2013

Salen igen...

Ja, då har midsommar varit. Jag är nästan lika barnsligt förtjust i midsomar som julafton.
I år firade vi hemma hos min kära syster, de har precis byggt färdigt sitt hus och det var ju självklart att vara där i år. Vi hade riktigt trevligt. Den traditionsenliga tipspromenaden var i år av en klurigare
sort. Inte med 1, X, 2, utan bokstäver som skulle bilda ett ord. Ja, det var kul.
I går var jag ute och rensade lite i rabatterna. Jag kan nog bli lite för ivrig när jag väl sätter igång. Det blir inte bara ogräs jag river upp; det kommer ofta med lite av varje. Men det gör ju inte så mycket, det är trevligt att ha lite blommor inne i vaser också :)
Vår samlingssal har jag ju skrivit en del om. 
Salen är nu så gott som klar. Väggarna är målade och allt skräp är snart bortkört. Nu ska jag bara möblera det med fina möbler.
Jag har nu lyckats få klart ett set med stolar och bord. Och fler ska det bli.
Dessa gamla fina möbler fascinerar mig, de är så fint gjorda; ofta med så fina detaljer.
Jag valde ett randigt tyg till sitsen, inte helt lätt att få fint, men jag tror att jag klarade det utan några större problem.
Idag vräker regnet ner, så jag får koncentrera mig på inneaktiviteter idag. Och jag har att göra. Det får bli lite målning av mer möbler. Jag ska även försöka mig ut i regnet; har lite kvar att göra med hagen som jag visade i förra inlägget. Djuren hämtar vi på söndag. Då ska jag lägga upp bilder så ni får se vad vi hittat på.
Må så gott!

3 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Vad kul att salen nästan är klar...och vad fina möbler du visar på bilden ;))
I går hade vi toppen väder jag satt ute och njöt på uteplatsen länge...men idag regnar det så jag har städat här på torpet och nu blir det bloggarvärlden ett tag ;))
Ha det gott!
Kram bia

Torpliv sa...

Vilka vackra gamla möbler du hittat, och det blev väldigt snyggt med det randiga tyget till sitsarna.
Förstår att du också har fullt upp med målarpenseln. =) Kanske är det inte så roligt när man ger sig på tredje lagret färg, men som du skriver, det blir ju väldigt fint när det blir klart!
Tack så väldigt mycket för de snälla raderna du lämnat hos mig!
Ha en fin dag och lycka till med målandet!
Kram Petra

Edtiaflicka sa...

Vad fint det börjar bli!! Ha en underbar sommar du med!!

Kram Ida