måndag 20 januari 2014

Djuren och snö

Nu när äntligen snön har kommit är det så fantastiskt kul att ta sig utanför dörren och ta kort på det som finns därute.
Jag vill gärna bjuda på några bilder av djuren här hemma.
Bella. Alltid nyfiken.
Mimmi. Lite mer mogen.
Tänk att getter är så fantastiskt fascinerande djur. Alltid nyfikna och alltid med där det händer- men helst ska det ju finnas mat...
Nu, så här efter jul fick de kalasa på våran juletall.
Dotterns nyförvärv, lilla Ozzy, som är en riktig liten busvalp, var här ute en dag och lekte i snön.
Självklart var jag ju tvungen att sticka honom en kofta. Han blev så supersöt i den.
Tyvärr tog batteriet slut i kameran just när jag skulle föreviga honom, men det blev ändå dessa bilder på det lilla snömonstret.
Snart tänker jag mig att åter slå upp portarna till mitt lilla gårdscafé, det är nästan så man längtar lite nu.
Må så gott!

1 kommentar:

House and Garden by Bia sa...

Härligt med getter ;))...och vilken fin kofta till vovsingen ;)....jag längtar också till att öppna min loppis på gården till våren, hihi...kul med ett gårdscafé ;)
Kram bia