onsdag 1 januari 2014

Välkommen 2014

Känner mig nästan som nybörjare här på bloggen. Det var ett tag sen jag var här nu. Vill verkligen försöka hålla liv i denna blogg. Är ni med mig? 
Jag börjar året med en liten resumé av det gångna 2013.

 På försommaren åkte vi och hämtade våra fina jämtgetter, Mimmi och Bella. De har verkligen gett liv åt gården.
Visst är det storasyster Mimmi som bestämmer men lillasyster är mycket duktig på att bräka och låta i alla lägen. Med getter in på knuten händer det alltid något spännande.

Vi startade tidigt med garagebygget men när vi väl fått alla papper klara var det nästan redan dags för semester. Av den anledningen stod det inte klart förrän sent på hösten. Men vi är verkligen superglada över denna nya byggnad på gården.
Den 13 juli slog vi upp portarna till vårat gårdscafé; Stinas Gårdscafé. Det har tagit väldigt mycket av min tid. All ledig tid har jag satsat i caféet. Jag har fått möjlighet att lära känna folk från trakten och även utifrån. Sommaren var underbart rolig. Jag hoppas verkligen att det fortsätter i samma positiva anda.
Inredningen är viktig även i caféet. Jag har köpt in gamla möbler som jag renoverat och målat- det mesta vitt.
Disken känns genuint gammaldags. 


En hel del bakning har jag ju förstås fått ägna mig åt. Bullar, pajer och kakor. 
Även vissa delar av gården fick sig lite piff.
I Örebro återkommer varannat år Open Art. Då finns det massor av konstverk över hela stan. Denna gummianka, gjord av gamla däck, blev min favorit detta år.
Årets höjdpunkt blev resan till Hawaii. Under några helt otroligt härliga dagar befann vi oss på ön Ohau, Waikiki beach. 
Ja, det är nästan så man längtar tillbaka.
Favoritblomman. Luktade fantastiskt.
Lilla Klöver kom till oss under sommaren och har visat sig vara en fantastiskt harmonisk liten kanin.
Vi hade en inspirationsdag på Stinas Gårdscafé under hösten, där dessa fina julkort skapades.

Nu önskar jag alla bloggvänner ett gott nytt år.
Må så gott!

3 kommentarer:

Lallbacken sa...

Hej Mariette.
Själklart följer jag dig :))
Det ska bli kul att se vad du kommer att visa!!
God fortsättning//mia

House and Garden by Bia sa...

Kul att du är tillbaka....jag kan inte vara borta många dagar från min blogg, hihi....jag följer också dej så klart...hoppas början på året varit bra ;)
kram bia

Fröken Luisa sa...

Mysig blogg med fina bilder!