onsdag 5 februari 2014

Uppfräschat ska det bli

Det ska bli vårt kontor. Tänk, ett helt rum där vi kan husera med våra kontorsprylar. Datorer, papper, pärmar, skrivare, ja, ni vet ju vad grejer det finns som ryms under rubriken kontor...
Vi började med att riva ut det gamla linoleum-golvet. Istället la vi ett furugolv. Och vad kan vara mer underbart än ett linoljat furugolv? 
Här är vårt nya projekt:
Här är golvet alldeles nyss inlagt. De nya tapeterna har också nyss kommit på plats (vi har en förmåga att göra det mesta på samma gång)
Här syns också våra superfina (nya) element, som jag är så nöjd med.
Ja, det är ju lite jobb med att göra om ett rum. Här är det nyligen avlutade golvet. Borstat och fint. Jag valde ett golvlut med lite vit pigmentering i. Nu saknas lite olja.
Tänk, det är ett riktigt träninsgpass att gnugga in oljan i träbrädorna. Då slapp jag gymmet denna dag :) Det blir en sån sammetslen, härlig yta på golvet efter denna behandling. Och det bästa av allt; man får skura golvet med linoljesåpa! Tänk, vilken underbar doft som sprider sig i huset efter det.
Nu ligger de linoljemålade golvsocklarna på tork. Jag hoppas verkligen att jag hinner få dit dem innan helgen.
Må så gott!

2 kommentarer:

Camillas vita villa sa...

Hej på dig!
Visst är det härligt med naturmaterail och visst är det mysigt med lite förändringar. Rummen blev sååå fina.
Ha en bra dag.
Kram Camilla

House and Garden by Bia sa...

Otroligt snyggt golv...älskar trägolv...men vi har det bara på landet....parkett har vi i stan...men det är inte alls lika härligt som riktigt "trä" golv ;)...det blir nog ett fint kontor där.....
Kram bia