torsdag 12 augusti 2010

Sensommarens blommor

Det har varit en underbar dag idag, kanske lite kvalmigt men det har varit sommarväder ändå! Bäst att passa på att hänga tvätten på tork då, det luktar ju så himmelskt gott när man tar in välvädrade kläder. Schäslongen som jag "ärvt" av kära syster hade tyg som gick och tvätta så det var ju perfekt att göra en sån här dag. Ja, det har verkligen känts bra idag!
Blommorna i trädgården känns som de blommar på sista versen nu men det finns några tappra små blommor kvar. Just denna vet jag inte vad den heter men den vill inte ge upp, jag har försökt gräva bort dem tidigare men de kommer tillbaka och eftersom de är så söta kan jag nog inte fortsätta bekämpa dem- de får nog stå kvar.


En liten tobaksblomma har slagit rot från ett frö från föregående år, det är ganska charmigt när trädgården hittar på lite själv, tycker jag.
På framsidan fick jag däremot hjälpa trädgården lite på traven. Den vackra rosa pelargonen som stått så vackert har efter allt regn gett upp så jag fick ordna en ny växt. Kryssantemum är bra så här års, och ja, den pryder sin plats på vårt vackra sirliga bord. (ska någon gång hinna ordna så att stolarna blir hela och kommer på plats- helst innan sommaren är slut...)
Nu är ju Winnerbäck ute på turné- lite sugen att köpa biljett är jag allt! Får se hur det blir.
Må så gott!

Inga kommentarer: