söndag 29 augusti 2010

Tallrikshylla

Nu är den äntligen klar- min tallrikshylla. Jag har haft en sådan högst upp på min önskelista i snart ett och ett halvt år nu. Eftersom jag inte hittat någon som fallit mig riktigt i smaken så tog jag saken i egna händer, jag byggde en själv.
Jag hittade beskrivning i Anna Örnbergs bok Inred ljust och lantligt. Det är en underbar bok att sitta och bläddra i, tycker jag.
Det har varit en underbar helg med fint väder. Lördagen spenderade vi ute på vackra Segersjö, där det tävlades i fälttävlan. Vackra hästar, fin miljö och en hel del spänning. Inte helt fel. På söndag hann vi med en tur till Nora där den traditionella Nora marken hölls i helgen. Jag hittade en liten rolig mjölksnipa, från Handjord i Nora:
 Nu väntar en ny vecka. Hoppas på lite fortsatt fint väder, eftersom min trädgård skulle behöva ses över lite innan kylan kommer. Vi får väl se!
Må så gott!

1 kommentar:

Tazzen sa...

Det låter som en jättehärlig helg. Jag undrar bara hur du hinner göra allt...Det var länge sedan vi sågs. Kram Minette