måndag 15 augusti 2011

En liten tur bland loppisar

Nu går jag in på min tredje semestervecka. Tror jag börjar stressa upp mig redan... Får se tillbaka på gångna veckan.
Kära syster och jag bestämde för ett tag sen att vi skulle ut på en liten loppis-runda. Nu äntligen blev den av, i lördags styrde vi kosan ut bland småvägarna i Lekebergstrakten. Tyvärr hittade vi inte så många loppisar, men en hel del fina små hantverksbodar odyl.
Bland det första vi hittade var Ankis magasin, hon hade en hel del fina saker. Där fyndade jag lite:
Vi for vidare och hamnade så småningom vid Hemsjön, även de hade inredning i lantlig stil. Där gör de en hel del själva av de fina hyllor odyl som de säljer. Jag blev helt betagen i den vackra miljön där! Helt klart värt att rekommendera! (Jag kommer absolut att återvända dit)
 Min kära syster på "ljugarbänken":
Tyvärr hann vi inte med alla butiker och loppisar som vi planerat, men det bästa med det- vi får lov att göra om det snart igen!...
Ha en bra start på denna vecka nu. 
Må så gott!

2 kommentarer:

Camillas vita villa sa...

Hej!
Visst är det mysigt att åka ut och upptäcka lite nya mysiga ställen. Och man får ofta inspiration till lite nytt i hemmet.
Kram
Camilla

Tazzen sa...

Tack för en trevlig dag!
Vi måste få till en ny dag att åka på äventyr. Det var ju massa ställen vi inte hann med...
Kram på dig kära syster.