söndag 28 augusti 2011

Ett nytt föremål

Vi var och hälsade på släkt i Töreboda. Självklart hittade jag en liten loppis med massor av fina saker. Det blev lite inköp där.
Köpte ett föremål på loppisen, jag har nog aldrig sett detta förrut. Vi stod och såg på det en stund, tillslut kom damen i affären med en förklaring till föremålet. Vet ni vad det är?
Vi fick förklaringen; det är en form för att stöpa ljus. En fantastisk idé tyckte jag och så ingick den i mitt inköp. Den kommer pryda en hylla i köket som jag håller på att måla.
Lite ramar som jag målat fick jag också med mig. 
Och en emaljerad skål!
Det är tur man blir glad för lite...
Just dessa blå tycker jag är så fina!
Måste också visa den fina korgen vi hittade hos Stellas lilla vrå (tror jag att den hette) i Kumla.
Nu ska det väl ändå bli lite ordning på alla papper i köket, tänker jag.
Vill tillslut visa en bild från det som upptagit en väldigt stor del av min tid just nu- vi lägger om taket på vårt hus:
Huset är en gammal skönhet från slutet av 1800-talet, så det finns en del skavanker. Just här ser man från takets nederdel rakt ner till uterummet när tegelpannorna togs bort. Jag kan lova att det finns en del att göra...
Ta hand om er denna lite blåsiga söndag.
Må så gott!

3 kommentarer:

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen!

Vilka fina loppisfynd du gjort, älskar den lilla måttkannan! Och den nya brevkorgen är underbar - I like! =)

Kram kram

Camillas vita villa sa...

Hej! Du har verkligen gjort många fina fynd. Kannan var så fin.
Kram Camilla

Edtiaflicka sa...

Ja, det e jag som har gjort dem :)
Jag gillade verkligen fynden du har gjort.... och ett tips, titta in igen till Stellas om ett par månader för då har det hänt andra saker där! ;)

Kram Ida