fredag 19 augusti 2011

Vit färg passar inte överallt

 Vit färg i all ära, jag gillar att måla det mesta i vitt, men det passar inte överallt.
Glad i hågen var vi och införskaffade Falu rödfärg och förstås lite vit färg, det saknas fortfarande färg på vissa väggar och så... Väl hemma lyckas jag tappa ena färgburken- rakt på trappan! Trappan blev delvis vit, dörrmattan fick sig en ordentlig färgklick, mina sandaler blev...vita och förstås min klänning och fötter. Ja, jag kan ju säga att jag blev inte glad i alla fall.
Nu har vi en trappa med viss vit nyans, hmm, får väl se om man ändrar inställning och intalar sig att en betongtrappa faktiskt är FIN när den är vit och målar den?
Hur som helst, nu ska jag skruva upp den fina emaljerade skylten jag hittat på loppis. Hoppas det går bättre ;)

Emaljerade skyltar är verkligen fina.
Må så gott!

2 kommentarer:

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen!

Har datorproblem och har inte kunnat kika in här så ofta som jag velat. *suck!*

Kikar in för att önska dig en härlig helg! =)

Kram kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Javisst är det roligt med dom som tar sig an gamla charmiga hus. Den riktigt gamla charmen får ens hjärta att smälta.

Ha en fin dag! Kram Maria