lördag 17 december 2011

Klart!

Tänk- nu faller lite snö från himlen! Och imorgon är det fjärde advent...
I går tog jag det sista med penseln på den ena golvet i köket. Det betyder alltså att vi nu är så gott som klara.
Känner mig väldigt nöjd med resultatet. Om någon dag får vi ställa tillbaka köksbordet och då är allt som det ska igen. Golven är nu varma eftersom det var själva syftet med denna renovering- vi installerade golvvärme. Det är så härligt i detta gamla hus där resten av golven är ganska kalla.
Hyacinten sprider sin väldoft i huset och i kaminen sprakar elden. Det är nästan så julstämningen ändå börjar infinna sig.
Sen förstås- klassiska apelsiner med nejlikor.
Nu är vi på väg att äta vårt traditionsenliga julbord med familjen. I år blir det Brevens bruk. Jag önskar er alla en härlig helg!
Må så gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan,
så härligt med renovering- jag tycker om resultatet! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och en jultävling som pågår just nu. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela