torsdag 1 december 2011

Vändpunkten?

All min lediga tid går just nu åt till att ordna till golvet här hemma, därför denna knapphändiga uppdatering. Hoppas det snart blir ändring på det. Att installera golvvärme strax innan jul är kanske inte det mest lyckade, kan jag inse nu. Hela huset är upp-och-nedvänt. Det är damm överallt och verktyg på "alla" golv. Nåja, jag ska väl inte klaga, det kommer ju att leda till något gott! 
Tiden från det att man börjar renovera tills man får börja återställa är nog den jobbigaste tiden. Jag tror vi nått vändpunkten nu- vi får börja återställa!
Kanske blir vi klara till julen ändå...
Advent, som ju betyder ankomst- är ju även väntans tider. Hur har ni det så här några veckor innan jul? Det är ju så mysigt att kunna pynta lite och baka, så där så hela huset fylls av "mysdofter".
Kameran är fortfarande på reparation men min gamla kamera klarar att ta hyfsade bilder ändå...
Jag har fått upp en ny lite hylla i H:s rum. Där tänkte jag samla lite fina saker. Just nu blir det ju förstås jultema.
Lite granris och lite ljus så känns det ändå som julen är på gång.
Jag har kommit på det roliga i att måla på linnetyg.
Det kommer bli många små "lappar" med budskap på här i huset.
Håll nu tummarna för vårt golv!
Må så gott!

Inga kommentarer: