måndag 16 juli 2012

Nora-Järle

Ånglokståg; det är lite kul. Vi tog en tripp till Nora, nästan bara för att åka veteranjärnvägen.
Det är maffiga maskiner- och jag tycker nog att de är ganska fina. Vi hade ju en kunnig person med oss också, som kunde berätta ett och annat om koppel och signaler. Det blir ju lite mer spännande då.
Man kunde riktigt tänka sig in i hur det en gång varit. 
Vi dundrade fram i bergslagen i hela 40 km/tim. Jo, vi hann se en hel del av omgivningen och gott om rök från loket var det.
Järle station är, liksom Nora station, en vacker byggnad. Järle i trä, med många fina detaljer. Nora i tegel och mycket stilfull.
Här i Järle fick vi en idé om hur vi ska sätta upp en av de lampor vi införskaffat till utsidan av vårt hus. Tänk att man kan hitta inspiration lite varstans.
Nu har jag en vecka kvar på min semester och jag har verkligen njutit. Vi har hunnit med mycket på de tre veckor som gått och ändå en vecka kvar! Till och med teglet kommer vi nog få på plats innan vi startar jobbet igen.
Ha en härlig vecka, alla härliga människor!
Må så gott!

1 kommentar:

House and Garden by Bia sa...

Hej min vän! Vilka mysiga bilder från en svunnen tid! Här har solen o värmen kommit tillbaka,men hur länge? Ha det så bra resten av semestern.
Kram från Bia