måndag 30 juli 2012

Skatter

Ibland känns det som man snubblar rakt över skatter!
I helgen fick jag med mig lite skatter hem...
Jo, jag vet- vi har en liknande grupp tidigare, gjord av samme man. För det bästa av alltihop är att de är handgjorda, dessa möbler! En mycket skicklig hantverkare måste det ha varit. Denna grupp är fortfarande så där charmigt rostig- och se på ryggstöden!
Än så länge finns inte den plats där de så småningom ska stå men jag kunde inte ställa undan dem. Jag har en dröm om ett växthus med lite plattläggning utanför- där tycker jag att dessa möbler skulle passa perfekt. De fick nu låna en liten hörna i närheten av planteringsbordet i väntan på växthuset.
Det fina, rostiga bordet.
Grönt och fint har vi det här hemma. Gräset växer så det knakar nu när det är sol och regn om vartannat. Efter en och en halv timmes workout i trädgården är nu alla kanter trimmade och maken har klippt själva gräsmattan. Just nu behöver jag inte stänga in mig på ett gym för att få motion- det känns bra!
Nu ska jag kika runt lite här i bloggvärlden. Det finns så fantastiskt mycket att inspireras av.
Må så gott!

2 kommentarer:

Edtiaflicka sa...

Såååå fint! Det var länge sedan jag gjorde ett så bra fynd! :)

Kram Ida

House and Garden by Bia sa...

Hej min vän! Men guud så vina stolar o bord...Dom skulle jag också vilja ha. Jag gillar rostigt o slitna saker.
Ha en trevlig onsdag!
Kraam Bia