söndag 29 juli 2012

Ogräs- eller?

Solen skiner och det regnar om vart annat här hemma denna sommar, jag vet inte vad jag ska ta mig till- eller när...
Nu har jag ändå lyckats rensa rabatterna på vår framsida.
Innan ogräset åkte i komposten var jag ändå tvungen att fotografera det; det var så fin!
Så gulliga små blommor, och alldeles rosa...
Tyvärr växte de mitt i stenläggningen och det blev inte så bra- bara att riva bort... Det kändes nästan lite vemodigt men de fick iallafall stanna kvar här på bloggen.
I min trädgård fanns en stor mängd rosor när vi flyttade in. Jag är tyvärr inte så god vän med rosor (om de inte står i vas)
Men denna har blommat vackert i sommar ändå.
Nu har jag börjat jobba igen- det känns faktiskt riktigt bra. Lite som en trygghet ändå.
Ha en härlig söndagkväll!
Må så gott!

1 kommentar:

House and Garden by Bia sa...

Hej! Hoppas du hade en fin semester!
Mina rosor är sena i år, det är väl för sommaren har varit ganska kall. Men igår hade vi 25 grader, o jag ville inte vara inne alls. Jag myste hela dagen, o idag är det lite grått o 20, det svänger fort. Hoppas augusti blir bättre.
Kram Bia