onsdag 6 februari 2013

Så glad man kan bli!

Onsdag- ledig dag. Jag försöker ordna lite här hemma på mina lediga onsdagar, vi har lite andra planer för dessa lediga dagar men det berättar jag om senare, närmare sommaren...
De senaste dagarna har jag blivit nästan inponerad av den färghandel där jag oftast handlar; Flügger färg i Bettorp. Där jobbar så kunniga människor som dessutom är mycket serviceminded, vilket faktiskt inte alltid är en självklarhet. Men här är det det!
Denna tapet tapetserade vi med i vårt nuvarande rum, för ca två år sen. Jag tog mig en liten överbliven bit och gick till färgaffären och gissa om jag blev förvånad. De hade den kvar och kände igen den. Det betydde en hel del för mig, nu kan jag få samma tapet i hela rummet- även på den nya väggen! Ja, det gjorde verkligen min dag.
Här har snön vräkt ner och den ligger tungt på trädens grenar. Mycket vackert! I går kväll var jag tvungen att gå ut med kameran. 
 Vi har en gammal gatlykta i trädgården och när den är tänd blev de två lönnarna som står där helt magiskt vackra med all sin snö på sig.
Och tänk, vad mysigt det ser ut innanför fönstret när man ser det utifrån. Här är katten Ingrids bästa utkiksplats.
Nu tänkte jag kika in hos alla fina bloggar jag brukar följa, sen blir det lite tapetsering :)
Må så gott!

4 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Men oj vilken tur du hade...men det ska man ha ibland ;) Och bilden var verkligen magisk!
Här har vi fått 1 dm snö, vi som hade så vi klarade oss, du skulle se alla snöhögar i stan..jisses!! Nu känns våren väldigt avlägsen ;(
Ha de bra vännen!
Kram

Beas sa...

Jag håller med om att man kan bli imponerad av färgaffären. Jag tog med en liten färgflisa från ett bord och frågade om de kunde blanda till samma färg. "Det är klart vi kan" ungefär och så analyserade de den och fixade till nyansen exakt. :-)

Vad söt kirren ser ut där i fönstret. Det ser väldigt fint ut i trappan där utifrån för övrigt. :-)

Lallbacken sa...

Hej Mariette. Vilken bra färghandel du har. Det har jag också. Jag tog med en gammal stol och ville ha samma färg. Dom fixade det :)) Ingrid ser ut att trivas där i fönstret.
/mia

Viola sa...

Förstår att Ingrid trivs där..kan man ju ha superkoll...härligt med kunniga yrkesmänniskor, ha de, kram