onsdag 27 februari 2013

Plantering och vårlängtan

Solen skiner så vackert idag. Det glittrar i snön och det är inte alltför kallt. Visst är det härligt!
Nu längtar jag verkligen efter våren.
Hittade så fina vita pärlhyacinter som fick följa med mig hem.
De får stå på byrån i hallen och hälsa välkommen hem.
Nu när våren närmar sig, mars är ju ändå en vårmånad, börjar jag längta efter trädården och alla göromål där. Idag får det väl ändå bli en härlig promenad i solskenet.
Det är svårt att låta bli blommorna nu när det är sol ute, jag kunde inte låta bli att plantera om mina pelargoner- hoppas de har klarat sin vinterförvaring.
Några av sticklingarna ser ändå ganska friska och glada ut.
Nu önskar jag alla mina vänner här en härlig onsdag.
Må så gott!


1 kommentar:

House and Garden by Bia sa...

Tack för titten!
Pärlisar är så himla fint till våren...har också ett par men dom har inte slagit ut...men jag har iris som slagit ut och mini påskliljor ;) Iris doftar så gott också ;)
Här skiner solen men det blåser!!!
Kramisar