lördag 2 mars 2013

Lördag; vi har tagit det ganska lungt idag. Men det kliade lite i fingrarna, så jag var tvungen att gå ut i trädgården och beskära det träd som jag väntade med i höstas. Har längtat SÅ efter lite trädgårdsarbete!
Nu har jag uppdaterat bloggen lite. Ny header och lugnare bakrund. Känner mig rätt nöjd.
Garderoben börjar så sakta bli klar, nu är en dörr på plats.
Det saknas bara lite foderlister nu- äntligen! Vi valde att måla dörren i linoljefärg och jag måste nog erkänna att jag är lite ovan med den typen av färg. Den torkar ju mycket långsammare än vanlig färg och man måste jobba mer när man målar. Men resultatet är jag mycket nöjd med. Riktigt fascinerande är dessa gamla dörrar, dessa har funnits i något hus och fungerat i säker över 100 år och de är fortfarande lika vackra!
Nu är det bara en dörr kvar...
Hur dörrarna såg ut tidigare kan du se här.
Ikväll planerar vi att titta på Andra chansen, måste heja lite på mina favoriter!
Ha en härlig helg!
Må så gott!

2 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Såå vackra dörrar...vad fina dom blev när du målade dom...
Härlig header du har gjort också ;)
Skulle också vilja byta bild på min blogg, men jag vet inte hur man gör...det är nämligen min dotter som har hjälpt mej med att "fixa" min blogg ;)) Får väl fråga henne vid tillfälle:)
Ha en fin dag min vän!
Kram bia

Anonym sa...

Vi har likadana dörrar här hemma. Mycket jobb med att få dom fina.
Ha en skön kväll
Kram
AC