söndag 2 mars 2014

Det blev gardiner!

Så har ännu en helg flugit förbi. 
Denna helg har min kära dotter varit här för att fira hennes 25-årsdag. Tänk, jag fattar verkligen inte hur det har gått till, hon är ju riktigt vuxen nu.
Vi försökte oss på att laga asiatisk mat och trots lite missöden här och där så blev det riktigt lyckat. Bibimbap, Yakitori och Sushi var det som vi försökte oss på. Det är en hel del pyssel för att få till dessa maträtter och Bibimbap var inget hastverk, vi stod och skar grönsaker och lade in i olika inläggningar i flera timmar... Men gott blev det och jag tycker nog att det blev en lyckad tillställning. Dottern var nöjd och glad.
 För ett tag sedan skrev jag om ett underbart lakan jag hittade i secondhandbutiken. Nu har detta lakan blivit en gardin.
 Det blev hissgardiner och det underbara broderiet framhävs ordentligt. Tyvärr passade det inte alls i kontoret så gardinen fick hänga i gästrummet som dottern använder när hon är här hos oss. Det var lagom romantiskt för det rummet.
Jag önskar er alla en härlig söndagkväll.
Må så gott!

1 kommentar:

House and Garden by Bia sa...

Åh så fint det blev....sushi gillar min dotter också...hon äter det stup i ett...fattar inte att hon tycker det är så gott...jag är inte så förtjust i det, hihi....men ungdomen av idag ;)))...hon är 18 år ;))
Kram bia