onsdag 5 mars 2014

Växbo lin

Något jag verkligen är svag för är riktig hantverkskvalité. 
Därför blev jag så glad när min svägerska "lurade" med oss till Växbo lin förra året, här har jag skrivit om det. Växbo lin ligger uppe i Hälsingland och det var en upplevelse att komma dit. Riktigt fin kvalité på linne i alla de slag. Det jag tog med mig hem den gången var några disktrasor- och de använder jag fortfarande. De är lika fina än.
Därför var det en självklarhet att ta in Växbo lins varor i mitt café när jag startade det. 
Idag kom ett litet paket, hit till caféet, med fina handdukar, Storm, och lite mer disktrasor.
Disktrasor i vårens färger, lime känns lite som björkens vårknoppar och blått är väl verkligen sommar.
Önskar er alla en härlig onsdag kväll!
Må så gott!

2 kommentarer:

Bell-Eve Therese sa...

Åh! Nu har inte jag kikat in här förr, men vad roligt att ha ett eget café. Jag har själv funderat på något liknande, fast jag tänkte kanske ett bokcafé? Eller en gårdsbutik?

House and Garden by Bia sa...

Åh så fina disktrasor...härligt att åka till Hälsingland....inte såå långt ifrån mej...jag bor i Medelpad;)...önskar dej en fin helg!
Kram bia