onsdag 12 mars 2014

Köket är vårstädat!

Solen skiner ute och väcker verkligen min lust att ta mig ut i trädgården och ordna lite i rabatter och annat! Tänk vad lite sol kan göra med sinnet.
Här inne i huset har jag äntligen blivit klar med projektet "sy nya gardiner". Eftersom jag har en förkärlek till gamla textilier blev det gardiner och paradhandduk av gamla lakan och örngott. Ja, en och annan duk smög sig in också :)
Jag började med en hög lakan.
 Resultatet:
Lapptäcksteknik har jag också en stor dragning till, så gardinerna fick bli i rutor.
Lite svårt att ta bilder inne när solen visar sig från sin allra bästa sida ute.
Paradhandduken har lite av samma lakan som gardinen, så de passar ihop.
Önskar er alla en härlig onsdag, hoppas ni har lika härligt väder som det är här hos mig idag!
Må så gott!

2 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Men sjöar är väl också fina !!!
Så himla läcker gardinen blev...roligt att återanvända saker och ting...ligger verkligen i tiden just nu ;))...här ska jag ut och göra stan osäker, hihi....
Ha det gott!
Kram och hej!

House and Garden by Bia sa...

Tack för titten....här skiner solen i dag på snön som kom igår...hoppas den försvinner fort nu ;)...hoppas ni klarat er från snön.....ha en fin vecka nu.
Kram från bia