torsdag 14 juli 2011

Arboga

Jag vill verkligen tacka för fina kommentarer här på bloggen, det värmer i hjärtat.
Uterummet är nästan klart. Vår lille jägare, Chili, hade natten till idag dragit in sin fångst i uterummet så vi blev tvungna att sanera där inne, därför blev det inga kort tagna där idag. Hmm... Det är verkligen det jag tycker minst om med de små liven, deras förkärlek till att dra hem det de fångar; jag vill helst inte se!
Nåja, det blir bilder i morgon istället.
Eftersom jag var ledig idag passade vi, kära dottern och hennes pojkvän och jag, på att åka till Arboga. Vi ville gärna se lite hur den stan såg ut. Det är ju en medeltida stad med sevärd stadskärna.
Kyrkan, som ligger mitt i stan, är väldigt vacker. Vi passade på att kika på den inuti också men där tog vi inga bilder. Så fina målningar.
 Arboga kyrka
Mitt sällskap
Jag älskar verkligen städer där man sparat de gamla husen och blandat detta med de nya husen. Det blir en så härlig atmosfär då.
Torget i Arboga.
När vi sett oss omkring ett tag slog vi oss ner i den fina parken som ligger i stan. Vi hade lite fika med oss. Det blev en riktigt härlig förmiddag för vår del.
Fin bäck i parken.
 Hoppas dagen varit fin för er alla!
Må så gott!

1 kommentar:

Edtiaflicka sa...

Vilken härlig och mysig dag ni verkar ha haft!! Läääääängtar till ledigheten!!

Kram Ida