söndag 24 juli 2011

Loppisfundering

Tänk vad jag är glad att jag hittat just denna stil på inredning.
Som liten gillade jag det gamla, blev många gånger arg på mina föräldrar för att de tapetserade över de gamla, fina tapeterna med nya moderna. Har nog alltid velat behålla det som varit- inte hur som helst men det som är "tillräckligt gammalt".
Hittade ett gammalt ok och fina snidade gamla träskopor. Dessa fick aldrig komma in i huset när jag var liten...
Nu kan jag spara på många av de gamla fina bruksföremålen jag hittar- numer blir det på loppis jag fyndar dem men ändå.
Tidigare har de romantiska och söta gamla sakerna inte riktigt passat hemma- men nu har jag fullt spelrum :)
Jag sänder även en tanke till alla offer till dådet i Norge. Inga ord kan trösta, det är för hemskt för att kunna ta in.
Ha nu en underbar söndag
Må gott!

2 kommentarer:

Edtiaflicka sa...

Det är sååå roligt att få utlopp för kreativiteten! Och det blir ju sååån fint :)


Kram Ida

Vita Hemligheter sa...

Vilka fina saker och härliga bilder, kul att kika in hos dig och din fina blogg!
Ha det gott!
Kram Emma